Obsługa Amazon Ads
Panel reklamowy na platformie Amazon to zaawansowane narzędzie, którego właściwe wykorzystanie często decyduje o sukcesie sprzedawcy. Koszt reklamy to zmora wielu sprzedawców – z nami przekonasz się, że kampanie reklamowe mogą być skuteczniejsze i tańsze.
Sprzedaż na Amazon to wyścig!
Pomożemy Ci dobrze wystartować, a następnie utrzymać czołową pozycję!
Sprzedaż na Amazon to wyścig!
Pomożemy Ci dobrze wystartować, a następnie utrzymać czołową pozycję!
Podniesiemy efektywność Twoich reklam na Amazon
Chcemy zapewnić Ci taką obsługę
jakiej sami byśmy oczekiwali
Szybki i bezpośredni kontakt
Obsługa
wielu platform
Praktyczna
wiedza
Szczera
współpraca
Czy muszę korzystać z Amazon advertising?
Czy muszę korzystać z Amazon advertising?
Czy muszę korzystać z Amazon advertising?
Czy muszę korzystać z Amazon advertising?
Zapewnij sobie profesjonalną obsługę w serwisie Amazon
Jak współpracujemy
1.
Wdrożenie
- Wstępny wywiad
- Analiza potencjału
- Przygotowanie oferty
- Start współpracy
2.
Optymalizacja oferty
- Optymalizacja SEO
- Konfiguracja kampanii PPC
- Branding
- Content
3.
Skalowanie sprzedaży
- Pozycjonowanie ofert
- Optymalizacja PPC
- Optymalizacja SEO
- Monitorowanie konta sprzedawcy na Amazon i innych marketplace'ach
Wrzuć wyższy bieg sprzedaży na Amazon!
Zaufali nam
Tomasz Kołton, właściciel POL-POŻ
Q&A
Każdy sprzedawca ma do wyboru jeden typ reklam – Sponsored products. Jest to podstawowy format reklamowy, którego działanie polega na promowaniu pojedynczej oferty w wynikami wyszukiwania oraz na innych listingach. Użytkownicy zarejestrowani w programie Amazon Brand Registry mają dodatkowo możliwość korzystania z reklam Sponsored Brands oraz Sponsored Display.
Sponsored product ads to format, który powinien być obecny w każdym panelu reklamowym. Kampanie mogą być automatyczne lub manualne. Te ustawiane ręcznie mogą być w dopasowaniu szerokim (broad), frazowym (phrase) lub dokładnym (exact). W przypadku tej reklamy decydujemy jedynie o celach reklamowych – słowach kluczowych lub produktach konkurencji, a nie musimy konfigurować kreatywnej kreacji reklamowej w postaci banera czy hasła reklamowego. Naszym banerem w tym przypadku są główne zdjęcia produktów. A jeżeli zdecydujemy się na format automatyczny, to algorytm Amazon zajmuje się wszystkim za nas, w tym optymalizacją. Należy jednak pamiętać, że algorytm platformy nie jest idealny oraz pracuje w oparciu o przygotowane przez nas treści listingu. Treści listingu mogą być różnie interpretowane, a sam produkt może mieć wiele zastosowań, co sprawia że kampanie automatyczne mogą nie być precyzyjne. To powszechny przypadek, szczególnie gdy oferta jest nowa. Dlatego nie zalecamy traktować kampanii automatycznych jako podstawowego formatu reklamowego.
Sponsored Brands, czyli dosłownie „marki sponsorowane” to format, w którym możemy przedstawić różne produkty na 1 module. Obok produktów może pojawić się baner, claim reklamowy, logo, a nawet video. Tę reklamę wykorzystuje się przede wszystkim w procesie budowania rozpoznawalności brandu. Najciekawszym formatem należącym do portfolio tej reklamy jest wspomniane video ads, gdyż umożliwia odtwarzanie wideo promującego Twój produkt w wynikach wyszukiwania. Dobrze przygotowany klip reklamowy, ściśle dopasowany do docelowej grupy odbiorców może „wygrać konkurs” o uwagę klienta.
Ostatni format jest najbardziej zaawansowany i umożliwia nam dotarcie do klientów na platformie na podstawie ich zainteresowań oraz historii zakupowej. Reklama może być wzbogacona o logo, claim reklamowy, baner oraz video, które jest odtwarzane w sposób automatyczny. W odróżnieniu do pozostałych 2 formatów reklamowych – tutaj nie wykorzystujemy słów kluczowych. Nasz produkt może się wyświetlać na stronie z wynikami wyszukiwania lub na stronach produktów konkurencji.
Reklamy na platformie rozliczane są w modelu PPC (pay per click), czyli opłata naliczana jest w momencie kliknięcia.
Koszt reklamy amazon ads zależy od wysokości ustawionych bid’ów. Bid, czyli „oferta” – jest to nasza oferta dla Amazon, która określa ile możemy zapłacić za 1 kliknięcie klienta w naszą reklamę. Im wyższa jest nasza oferta na tle konkurencyjnych ofert, tym wyżej wyświetlana jest nasza reklama. Ofertę możemy składać w formie stałej (Fixed bids), tylko w dół (Dynamic bids – down only) lub góra-dół (Dynamic bids – up and down). Stała stawka bida oznacza, że za kliknięcie zapłacimy dokładnie tyle ile podaliśmy Amazon. Stawki dynamiczne umożliwiają algorytmowi obniżenie lub podniesienie (max o 100%) naszej oferty jeżeli istnieje prawdopodobieństwo konwersji (kliknięcia).
Rozliczenie kampanii Amazon następuje z naszego salda na koncie lub z karty płatniczej, co dzieje się zawsze gdy saldo naszego konta Amazon jest niewystarczające. Należy pamiętać, że rozliczenia nie następują na bieżąco. Platforma kumuluje koszty i potrąca kwotę z naszego salda, gdy uzbiera się większa suma.
Na to pytanie nie ma jednoznacznej odpowiedzi. Istnieje wiele strategii reklamowych i kluczowe w tym wszystkim jest to aby Twoja kampania amazon ads przynosiła zamierzone efekty nie generując przy tym zbyt dużego kosztu. To co należy podkreślić, to fakt, że nie powinniśmy pozostawiać panelu reklamowego „samego sobie”. Platforma dostarcza nam bardzo dużej ilości danych, które należy wykorzystywać przy cyklicznych optymalizacjach.
W Marketrace do tematu kampanii Amazon podchodzimy bardzo szczegółowo i unikamy automatycznych rozwiązań zewnętrznych narzędzi. Każdy produkt traktujemy indywidualnie, nawet w przypadku produktów posiadających warianty rozmiarowe, ilościowe czy kolorystyczne. Taka strategia wymaga większego nakładu pracy, natomiast zapewnia większą precyzyjność naszych działań i wprost przekłada się na efektywność kampanii Amazon ads.
Zapewnimy Ci efektywną obsługę Amazon ads!
Sprawdź jak pracujemy
- Paweł
Nowe zasady programu Seller Fulfilled Prime na Amazon EU. Sprawdź jak uzyskać Prime wysyłając produkty z własnych magazynów w Polsce
- Paweł
Seller Fulfilled Prime
- Paweł
- Paweł