Case Study
Klient z branży
Wyposażenia Wnętrz
Klient we wcześniej nawiązanej współpracy z inną agencją nie otrzymał wystarczającej opieki niezbędnej do rozwoju sprzedaży. Mimo osiąganych wyników, sprzedaż pozostawała nierentowna. Rentowność biznesu zabijały koszty Amazon, w tym opłaty FBA. Przed podjęciem współpracy z nami, klient starał się samodzielnie prowadzić sprzedaż, jednak po pół roku spadków sprzedaży, rozpoczęliśmy współpracę w modelu 360.
Zbudowanie wizerunku marki na Amazon i zaistnienie w świadomości klientów
Ograniczenie kosztów sprzedaży i osiągnięcie rentowności projektu
Pozyskanie Prime i 100% wzrost sprzedaży
Efekty naszej pracy
1
Analiza wstępna projektu
- Audyt konta oraz namierzenie elementów wymagających korekty
- Analiza istniejących ofert
- Weryfikacja kategorii oraz konkurencji
2
Zaplanowanie strategii rozwoju
- Rejestracja klienta w programie Seller Fulfilled Prime – brak rentowności projektu klienta wynikał ze zbyt wysokich opłat FBA, zatem konieczne było przejście na model sprzedaży FBM. Pozyskanie odznaczenia Prime jest niezbędne do generowania wysokich wartości sprzedaży.
- Przebudowa katalogu produktowego – połączenie obszernego portfolio w rodziny produktowe w celu zapewnienia sprzedaży na produktach słabiej wypozycjonowanych.
- Optymalizacja SEO ofert – całkowita przebudowa treści na ofertach słabo wypozycjonowanych oraz uzupełnienie generic keywords na silniejszych ofertach
3
Rozwój sprzedaży
- Konfiguracja panelu reklamowego od zera – klient z poprzednią agencją całą sprzedaż opierał o 1 kampanię reklamową. Takie podejście sprawiło, że większość produktów nie miała zapewnionej odpowiedniej widoczności. Wdrożyliśmy dedykowane kampanie reklamowe indywidualne dla stworzonych rodzin produktowych oraz ofert bestsellerowych.
- Budowa bestsellerowych ofert w każdej rodzinie produktowej i ich pozycjonowanie na najważniejsze frazy wyszukiwania.
- Pozyskanie Prime w ramach programu Seller Fulfilled Prime.
4
Ekspansja na nowe rynki
- Korekty katalogu i ofert na kolejnych rynkach. Wdrożone przez poprzednią agencję połączenie pomiędzy rynkami doprowadziło do automatycznego tworzenia się ofert, które zawierały masę błędów na poziomie SEO, Copy oraz fantomowych połączeń pomiędzy produktami.
- Konfiguracja paneli reklamowych na nowych rynkach sprzedaży
- Rejestracja w programie Seller Fulfilled Prime na kolejnych rynkach
5
Co dalej?
- Pozyskanie Prime na wszystkich rynkach UE
- Budowa pozycji lidera w kategorii, rozbudowa portfolio i wdrożenie produktów personalizowanych
Efekty naszej pracy
Ograniczenie kosztów sprzedaży i osiągnięcie rentowności projektu
Zbudowanie wizerunku marki na Amazon i zaistnienie w świadomości klientów
Pozyskanie Prime i 100% wzrost sprzedaży