Case Study

Klient z branży
Przemysł i nauka

Klient rozpoczął sprzedaż na Amazon z inną agencją, w której nie otrzymywał potrzebnego do osiągnięcia sukcesu wsparcia. Brak indywidualnego podejścia i niewykorzystany potencjał projektu skutkował niskim obrotem na poziomie kilku tysięcy euro. Sprzedaż była nieregularna i nieopłacalna z uwagi na źle wyliczone ceny sprzedaży. Klient zakończył współpracę z agencją po roku i podjął współpracę z nami w ramach obsługi 360.

zapewnienie stałych wzrostów sprzedaży poprzez wdrażanie nowych rynków i ofert
10-krotny wzrost sprzedaży w ciągu 1 roku współpracy
zbudowana rentowność projektu

Efekty naszej pracy

1

Analiza wstępna projektu

  1. Audyt konta oraz namierzanie elementów wymagających korekty
  2. Analiza istniejących ofert
  3. Weryfikacja kategorii oraz konkurencji
2

Zaplanowanie strategii rozwoju

  1. Przygotowanie kalkulatora rentowności sprzedaży w celu poprawnego wyliczenia cen sprzedaży i oczekiwanej marży
  2. Korekty w katalogu produktowym – eliminacja błędów blokujących wyświetlanie produktów oraz ustrukturyzowanie oferty poprzez stworzone rodziny produktowe
  3. Optymalizacja ofert pod kątem SEO – korekty tytułów, dodanie generic keywords oraz alt tekst w kartach A+
  4. Rozbudowa contentu – dodanie kart A+ zawierających tabele porównawcze w celu zwiększenia sprzedaży innych produktów z portfolio
3

Rozwój sprzedaży na istniejących ofertach i rynkach

  1. Kompletna przebudowa panelu reklamowego – stworzenie pełnego portfolio reklamowego o różnym stopniu dopasowania dla wszystkich grup produktowych. Efekt? Brak skokowych zmian wskaźników z miesiąca na miesiąc, gdzie w jednym miesiącu ROAS wynosił 3.0, a w kolejnym już 1,5. Dzięki naszym zmianom ROAS stopniowo wzrastał osiągając średni wynik 4.0
  2. Wypracowanie pozycji bestsellerów w swoich podkategoriach poprzez zwiększanie naturalnej widoczności na kluczowe frazy
  3. Budowa wizerunku marki na Amazon poprzez spójną komunikację na kartach produktowych, sklepie marki oraz reklamach
4

Ekspansja na nowe rynki

  1. Wdrożenie programu Call-off Stock oraz rejestracja do VAT w kolejnych krajach
  2. Wyjście ze sprzedażą poza Unię Europejską z wykorzystaniem logistyki Amazon FBA
5

Co dalej?

  1. Budowa silniejszej pozycji na nowych rynkach Amazon i wypracowywanie bestsellerowych ofert
  2. Ekspansja na kolejne marketplace w Europie
  3. Rozbudowa portfolio produktowego

Efekty naszej pracy

10-krotny wzrost sprzedaży w ciągu 1 roku współpracy
zapewnienie stałych wzrostów sprzedaży poprzez wdrażanie nowych rynków i ofert
zbudowana rentowność projektu