Platforma Amazon jest jednym z największych i najbardziej konkurencyjnych rynków e-commerce na świecie. Jeśli jesteś sprzedawcą na Amazon lub planujesz rozpocząć swoją przygodę na tej platformie, to wiesz, jak ważne jest zdobycie i utrzymanie Buy Box. W tym artykule omówimy, dlaczego jest to tak istotne i przedstawimy najlepsze praktyki, które pomogą Ci go zdobyć. Na koniec, podzielimy się ciekawym przypadkiem, który pokazuje, że zdobycie Buy Box to często bardziej złożony proces niż się wydaje oraz, że wbrew powszechnej opinii nie jest to pole sterowane wyłącznie przez algorytm Amazon.
Dlaczego BuyBox Amazon jest istotny?
Zanim zagłębimy się w szczegóły, przypomnijmy krótko, czym właściwie jest Amazon Buy Box i dlaczego jest tak ważny. Amazon Buy Box to (przycisk akcji umieszczony na stronie produktu oznaczający „kup teraz” lub „dodaj do koszyka”) pole na stronie produktu, (poprzez które) w którym klienci mogą dodawać produkty do koszyka i dokonywać zakupów. To miejsce, w którym jeden z wielu sprzedawców zostaje wyróżniony, a klienci wybierają go do finalizacji zakupu. Dlaczego to jest kluczowe?- Większy Wolumen Sprzedaży: Aż 82% transakcji na Amazon jest dokonywanych poprzez Buy Box. Oznacza to, że większość klientów wybiera produkt od sprzedawcy, który posiada Buy Box.
- Większa Widoczność: Oferta wyświetlana w Buy Boxie jest bardziej widoczna dla klientów, co oznacza więcej kliknięć i większe szanse na sprzedaż.
- Większa Wartość Zamówień: Klienci, którzy dokonują zakupu przez Buy Box, często dokonują większych zamówień, ponieważ mogą łatwo dodać produkt do koszyka i kontynuować zakupy.
- Wyłączność w zarządzaniu działaniami reklamowymi: Jedynie sprzedawca posiadający Buy Boxa może prowadzić działania sponsorowane. Oznacza to, że ten sprzedawca decyduje czy produkt jest reklamowany, w jaki sposób oraz z jakim budżetem.
Zamów bezpłatną konsultację
Porozmawiajmy o Twojej sytuacji – przekonaj się jak możemy Ci pomóc. Kliknij poniższy przycisk i umów niezobowiązującą rozmowę zapoznawczą
Dobre Praktyki Uzyskania i Utrzymania Amazon Buy Box
1. Wysokie wskaźniki Amazon Seller Central
Na początek upewnij się, że spełniasz wszystkie podstawowe wymagania Amazon, aby w ogóle mieć szansę na uzyskanie Buy Box. Musisz posiadać aktywne konto Amazon Seller oraz spełniać standardy dotyczące obsługi klienta, dostawy i jakości produktów. Account Health, czyli zdrowie konta określa tzw. seller performance poprzez wskaźniki takie jak:- Customer Service Performance
- Delivery Performance
- Negative feedback
- A-to-z Guarantee claims
- Chargeback claims
- Late Dispatch Rate
- Pre-Fulfilment cancellation rate
- Valid Tracking Rate
2. Konkurencyjna Cena
Cena jest jednym z najważniejszych czynników wpływających na wygranie Buy Boxa. Oczywiście nie jest to decydujący czynnik, ale ma on duże znaczenie. Cena produktu powinna być konkurencyjna na tle pozostałych ofert. Należy pamiętać, że cena odnosi się do całkowitej wartości zamówienia, czyli dotyczy także kosztów dostawy. Należy regularnie monitorować ceny konkurencji, aby minimalizować ryzyko, że zbyt wysoka cena produktu przyczyni się do utraty Buy Box’a. Sytuację, w której oferta z najniższą ceną nie gwarantuje przydzielenia Buy Box’a obrazuje poniższa grafika, gdzie widać, że pole Buy Box należy do sprzedawcy oferującego produkt w wyższej cenie. W tym przypadku najtańsza oferta może nie być Buy Box eligible z 2 powodów:- sprzedawca konkuruje bezpośrednio z Amazon, który w większości przypadków będzie faworyzowany do otrzymania Buy Box
- niska ocena sprzedawcy czyli Seller Feedback z 1-gwiazdką – zdrowie konta oraz opinie klientów mają kluczowe znaczenie