Personalizacja produktu, to prosty sposób na wyróżnienie się z tłumu konkurencyjnych ofert. Dodatkowo pozwala klientom na pozyskanie doświadczeń zakupowych na zupełnie innym, wyższym poziomie. Konsument otrzymuje produkt z wygrawerowanym swoim imieniem lub z nałożonym własnym zdjęciem – to jedyny taki produkt na rynku. Personalizacja jest synonimem luksusu, a każdy lubi go czasem zaznać 🙂
Amazon Custom umożliwia sprzedawcom oferowanie klientom opcji personalizacji produktów, co nie tylko zwiększa ich atrakcyjność, ale także pozwala zbudować silniejszą więź z klientami poprzez dostarczenie im unikalnych, spersonalizowanych rozwiązań.
W niniejszym artykule przyjrzymy się bliżej Amazon Custom i różnorodnym możliwościom personalizacji produktów oferowanym przez tę platformę. Dowiemy się, czym dokładnie jest Amazon Custom, jakie korzyści płyną z uczestnictwa w tym programie, oraz jakie kroki należy podjąć, aby skonfigurować listy produktów z opcjami personalizacji. Ponadto, zgłębimy proces realizacji zamówień w ramach Amazon Custom, aby lepiej zrozumieć, jak sprzedawcy mogą pozyskać informacje o personalizacji produktów i efektywnie obsługiwać zamówienia.
Czym jest Amazon Custom?
Amazon Custom to funkcja pozwalająca oferować klientom produkty z możliwością personalizacji. Dzięki Amazon Custom, zbierasz od klienta wymagania dotyczące konfiguracji lub personalizacji produktu na etapie dodawania produktu do koszyka.
Korzyści wynikające z uczestnictwa w programie Amazon Custom
- Oferty personalizowane pomogą Ci wyróżnić się z tłumu. Niewielu sprzedawców może sobie pozwolić na indywidualną konfigurację produktu, dzięki czemu ilość Twoich konkurentów maleje.
- Brak zwrotów – produkty personalizowane z oczywistych powodów nie mogą być zwracane, co wprost przekłada się na oszczędność sprzedawców na tym polu.
- Łatwy sposób na rozszerzenie portfolio produktowego – możesz oferować ten sam produkt z różnymi opcjami personalizacji.
- Większe możliwości tworzenia wariantów produktu – w zależności od kategorii produktu Amazon nie dopuszcza zastosowania więcej niż 2 poziomów wariantowości produktów standardowych, tzn. produkt może mieć np. wariant rozmiarowy i kolorystyczny, ale nie możemy dodać więcej niż 2 wariantów. Jeżeli natomiast tworzymy produkt z opcją personalizacji to możemy zastosować do 5 osobnych poziomów konfiguracji i po 15 opcji do personalizacji na każdym z poziomów.
Zamów bezpłatną konsultację
Wymagania programu
- Profesjonalny plan sprzedaży.
- Zamówienia realizowane w modelu FBM (Fulfillment By Merchant) – realizacja zamówień przez sprzedawcę.
- Produkty personalizowane muszą być sprzedawane jako nowe.
- Aby umożliwić personalizację, musisz być jedynym sprzedawcą oferującym dany produkt, co oznacza, że na Twoim listingu nie może być sprzedawców konkurencyjnych.
Możliwości Personalizacji Produktu
Amazon Custom oferuje szereg różnorodnych opcji personalizacji produktu, które pozwalają klientom na stworzenie własnego, unikalnego produktu. Oto kilka sposobów, w jakie można dostosować produkty na platformie Amazon:- Kolor produktu
- Materiał wykonania
- Kształt
- Motyw lub wzór
- Własne zdjęcie lub grafika
- Tekst, korzystając z wybranych przez Ciebie kolorów i czcionek.
- Gotowe zestawy personalizacji, poziom odporności na wodę i wiele innych.
Co najistotniejsze Amazon Custom umożliwia klientom personalizację produktów w trybie live na etapie dodawania produktu do koszyka. Co to oznacza? Jeżeli klient chce spersonalizować produkt dodając na niego np. grawer swojego imienia, to w momencie wpisywania swojego imienia w przeznaczonym do tego specjalnym polu obok zobaczy produkt, na który będzie nakładany tekst w trakcie pisania. Ta zaawansowana funkcja pozwala konsumentom na podgląd ich finalnego zamówienia przed zakupem.
Tworzenie Produktów Personalizowanych
Tworzenie produktów personalizowanych od tworzenia produktów standardowych różni się wyłącznie dodawaniem opcji personalizacji. Po dołączeniu do programu te funkcje zostaną odblokowane. Co ważne, zyskamy również możliwość dodania personalizacji na produktach już istniejących w naszym katalogu.
Niektóre opcje personalizacji pozwalają na podgląd produktu w czasie rzeczywistym, jak np. tekst. Do stworzenia takiej karty produktowej będziemy potrzebować m.in. odpowiedniego zdjęcia produktowego, na którym zaznaczymy obszar personalizacji o określonych wymiarach. Możemy wybrać czcionkę tekstu lub nawet wgrać swój własny font, wybrać kolor i rozmiar. Im bardziej skomplikowana opcja personalizacji, tym więcej czasu będziemy potrzebować na skonfigurowanie ustawień oferty.